Skit och pannkaka. . .

Vi börjar som vanligt med att dagen har vart great! Förutom att jag höll på att explodera gånger 100 när jag skulle hämta Vilton hos dagmamman! Kommer fram och stiger ur bilen, Vilton möter upp mig meeega glad över att se mig igen efter 5h. Jag frågar dagmamman om det har gått bra idag och får ett kort svar tillbaka väldigt irriterad och sur "Nej, Vilton målade min nya soffa med bläckpenna" Jag tappar hakan men vad kan jag göra liksom ? , Jag frågar om det var mycket han hunnit kladda "ja ena hela sittdynan" Då går jag med svansen mellan benen för att sätta in honom i bilen. Då kläcker hon ur sig att hon gav honom en redig urskällning och att hon inte vart glad på honom! När jag sätter mig i bilen slår det mig iaf att är det inte meningen att om jag lämnar min son hos dagmamman så ska hon ha uppsikt över honom och eftersom han hann kladda så mycket så måste hon ju gjort annat än att hålla koll på honom, det andra att vart fick han ens tag på en bläckpenna och leka runt med?. .Det 3e jag ska väll inte ha skuldkänslor osv, när Vilton är där är det ju hennes uppgift att hålla reda på barnen så att sånt här inte händer eller ?, sen att hon gav Vilton en redig utskällning för att sen vara sur på honom för något som egetligen inte är hans fel utan hennes, då det är hennes ansvar att passa på honom! . . . Eller har jag helt fel, han är knappt 2 år ännu klart som fan en unge kladdar om han får tag i något med färg i !!!!! . Är det konstigt jag är förbannad ? Jag har sagt det innan och jag säger det igen, jag vill ha dagisplats till mina barn. Har väldigt svårt för att se en ensam ta hand om flera ungar samtidigt hela dagarna. . .Jag trivs inte såhär, vad ska jag göra ? Det finns inga platser, kan jag få ersäättning om jag har Vilton hemma istället ? ? . Någon som vet? .


Kommentarer
Lena

Ring mig! <3

2011-10-05 @ 21:21:29
URL: http://tusenstjarnor.devote.se
Svägerskan

Nej, du ska inte behöva lämna honom där igen. Du ska höra av dig till barnomsorgen och berätta att du inte känner dig trygg att lämna ditt barn där DELS för att han "hann" måla så mycket för det tyder bara att hon inte har uppsikt, och DELS för att man skäller inte på ett sånt litet barn, för han förstår inte att han gjort "fel". Därmed är det barnomsorgens plikt att hitta något nytt åt er som du trivs med! Sicken idiot till dagmamma! Ge mig hennes nummer så jäklar ska hon få höra! Gaaaah!

2011-10-05 @ 22:18:43
URL: http://lutzia.blogg.se/
Anonym

Det finns ngt som heter vårdnadsbidrag i vissa kommuner, det är lite olika hur mycket man får men värt att kolla!

2011-10-05 @ 22:47:49
stina

ring kommunen inge kul när hon går och irriterar sig på honnom. kram

2011-10-06 @ 07:31:20
Sara

vem har du som dagmamma? :S fy vad hemskt, förstår att du vill byta!

2011-10-06 @ 11:21:47
URL: http://saravidman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0